Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
Lucaci: „Orice iniţiativă pornită din suflet şi tratată cu sinceritate are valoare”
Vineri, 29 Noiembrie 2013
Reportajul directorului Ştirilor TVR, ce încheie campania „Ajută România!”, a putut fi urmărit vineri, 30 noiembrie, la Telejurnalul TVR 1, de la ora 20.00.
Alte legături
Telejurnal

UPDATE: Ediția emisiunii din 29 noiembrie este disponibilă pe TVR+

Ştirile TVR au spus telespectatorilor, timp de două luni şi jumătate, poveştile a zeci de români care au hotărât să schimbe ceva în jurul lor prin propriile forţe şi fără să aştepte nimic în schimb. Voluntarii pe care i-am văzut la Ştirile TVR sunt însă doar o mică parte din miile de români care îi ajută necondiţionat pe cei bolnavi, săraci sau singuri.

Dar voluntar este şi acela care oferă din cunoştinţele sale unui copil, pentru a-l ajuta să aleagă în cunoştinţă de cauză ce e mai bine pentru viitorul lui. Georgiana - o fetiţă de 12 din comuna dâmboviţeană Vizureşti - visează să devină jurnalistă. I-a aratăt ce înseamnă această meserie chiar Claudiu Lucaci, şeful Ştirilor TVR. Mai mult, el i-a predat Georgianei, pentru o zi, scaunul de director.

În ziua pe care au petrecut-o împreună, Georgiana i-a povestit jurnalistului TVR despre cum se descurcă şi învaţă, dar şi ce preocupări au copiii de la Şcoala din Vizureşti. Concluzia? La 40 de kilometri distanţă de Bucureşti, copiii duc o viaţă departe de bunăstarea Capitalei. Dar nimeni nu-i opreşte să viseze... Iar Georgiana vrea să devină reporter.

Coordonatorul Ştirilor TVR i-a explicat Georgianei că televiziunea nu înseamnă doar ce vede ea la televizor; este un domeniu complex, în care trebuie să ţii pasul cu tot ce se întâmplă în jurul tău. În spatele celor care apar la televizor lucrează echipe de zeci de oameni. Fetiţa de 12 ani şi-a mai îndeplinit un vis: să stea la pupitrul Ştirilor, în locul prezentatorilor. A înţeles că nici această meserie nu e aşa uşoară cum pare.

„Am demonstrat, pe parcursul a două luni şi jumătate, că jurnaliştii Ştirilor TVR sunt capabili să suţină, prin propria implicare, o cauză de interes naţional. Voluntariatul este modul nostru de a arăta că nu suntem nepăsători faţă de cei aflaţi în nevoie. Cu această ocazie am obţinut şi confirmarea că orice iniţiativă pornită din suflet şi tratată cu sinceritate are valoare. Pentru că nu căutăm spectaculosul şi nici câştigul facil, promitem să nu ne oprim aici. O altă campanie a Ştirilor TVR începe din 2 decembrie. Îi aşteptăm pe români să vină alături de noi în Caravana Ştirile tale sunt la TVR", declară Claudiu Lucaci la final de campanie.

Telespectatorii TVR 1 pot urmări vineri, 30 noiembrie, la Telejurnalul de la ora 20.00, reportajul realizat de Claudiu Lucaci. El poate fi văzut, la fel ca şi celelalte reportaje ale campaniei „Ajută România!”, online, pe http://stiri.tvr.ro/ajutaromania.html.

Aproape jumătate din populaţia ţării a văzut „Ajută România!”

La fel ca şi campania precedentă desfăşurată de Ştirile TVR, „România Optimistă”, campania „Ajută România!” a stârnit interesul telespectatorilor. Conform datelor de audienţă furnizate de Kantar Media şi prelucrate de TVR, reportajele campaniei „Ajută România!” (măsurată separat de Telejurnal) se situează pe primele poziţii în topul audienţelor emisiunilor postului TVR 1, în numeroase rânduri campania situându-se chiar pe primul loc.

Astfel, din 17 septembrie până în prezent, la nivel naţional, aproape jumătate din populaţia ţării a vizionat cel puţin un minut din campania „Ajută România!” (reach cumulat de 8.762.000, ceea ce corespunde unui procent de 46,1% din totalul telespectatorilor). Cel mai urmărit reportaj al campaniei a adunat în faţa micilor ecrane peste 800.000 de români. Povestea voluntarilor de la Casa Ioana, difuzată în 4 octombrie, cărora li s-a alăturat şi Lucian Pârvoiu, pentru a oferi un acoperiş celor mai nevoiaşi semeni ai noştri, rămaşi pe străzi, a fost văzută de o medie de 810.000 de telespectatori la nivel naţional, corespunzând unui rating mediu de 4,3% şi unei cote medii de piaţă de 8%.

Pe locul al doilea în clasamentul audienţelor campaniei s-a situat materialul despre bunicile adoptive pentru copiii asistaţi de Centrul Generaţii al Fundaţiei „Principesa Margareta", această ştire fiind văzută în 1 octombrie, la TVR 1, de o medie de 772.000 de telespectatori (4,1% rating mediu şi 6,9% cotă de piaţă medie). Povestea tânărului medic român stabilit în SUA, care oferă burse copiilor din ţară, difuzată în 2 octombrie, se situează pe locul al treilea, adunând în faţa micilor ecrane o medie de 762.000 de telespectatori (4% rating şi 7,1% cotă de piaţă). Ştirea din 22 noiembrie, despre voluntarii care gătesc pentru credincioşii care merg să se închine la moaşte, cărora li s-a alăturat şi Raluca Belciu, a stârnit şi ea interesul românilor. Ea a fost vizionată de 748.000 de telespectatori, în medie (3,9% rating şi 6,7% cotă de piaţă). Pe locul cinci, ca audienţă, s-a situat reportajul Alinei Stancu despre voluntarii Serviciului de Ambulanţă din Bucureşti. Povestea lor a strâns în jurul micilor ecrane o medie de 737.000 de telespectatori, la nivel naţional (3,9% rating şi 6,8% cotă de piaţă).

În ceea ce priveşte publicul urban, acesta a fost cel mai sensibilizat de povestea voluntarilor de la Centrul pentru Copiii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, spusă de Adrian Bucur. Reportajul jurnalistului TVR a fost urmărit de o medie de 301.000 de telespectatori din mediul urban (2,9% rating şi 6,1% cotă de piaţă). La nivel naţional, aceeaşi ştire a înregistrat o medie de 727.000 de telespectatori (3,8% rating şi 7,6% cotă de piaţă).

Despre campania „Ajută România!”

Atitudinea este prima calitate prin care se distinge un om care reuşeste de altul care eşuează. Dar, până a ajunge acolo, e nevoie de gesturi simple. Unul dintre ele este acela de a oferi. Din proprie iniţiativă, dezinteresat, irevocabil şi sincer. Prin reportaje, dezbateri, opinii şi perseverenţă în susţinerea unei cauze, jurnaliştii Ştirilor TVR au demarat campania „Ajută România!”, prin care le-au arătat românilor că pot fi generoşi cu timpul, priceperea, experienţa şi inteligenţa lor.

Mihai Constantin, Ligia Munteanu, Mihai Rădulescu, Mirela Nagâţ, Alina Stancu, Lucian Pîrvoiu, Teodora Popa, Adrian Bucur, Dorina Florea, Mircea Radu, Oana Dobrescu, Florian Petrică, Ramona Avramescu, Eugen Rusu, Raluca Belciu, Adelin Petrişor au fost şi ei voluntari, ajutând câţiva tineri proveniţi din centre de plasament să-şi găsească locuinţe confortabile şi primitoare, împărţind alimente sinistraţilor din satele afectate de inundaţii, îndrumând artiştii la Festivalul George Enescu, ajutând medicii de pe Salvare, Pompierii sau mamele sociale de la SOS Satele Copiilor, căutând copiii dispăruţi, convingând oamenii să adopte maidanezi sau îngrijindu-i, ajutând la reabilitarea unei şcoli, gătind pentru cei nevoiaşi, ajutând tinerele victime ale traficului de persoane să se reintegreze în societate sau asistând echipaje SMURD. Rând pe rând, prezentatorii TVR s-au implicat personal în activităţi de voluntariat. Ei vor să se înscrie, astfel, printre cei care au înţeles că schimbarea pleacă de la fiecare dintre noi.

 

Pentru mai multe detalii despre campania „Ajută România!” accesaţi www.stiriletvr.ro, secţiunea „Campanie”.

Din 2 decembrie, Ştirile TVR demarează o nouă campanie. Timp de o lună, Caravana Ştirile tale sunt la TVR! va străbate întreaga ţară, în căutarea de tradiţii, personaje, poveşti şi întâmplări care să îi descrie pe români aşa cum sunt ei cu adevărat.