Ți se refuză repararea produsului în perioada de garanție? Ai comandat on-line și magazinul refuză returul acestuia în perioada legală? Articolul cumpărat nu corespunde cu ce ai comandat din magazin? Prețul de pe factură diferă de cel de pe site? Cum se poate rezolva un conflict apărut între consumatorul nemulțumit și comerciantul vinovat? Răspunsul, în ediţia de marți, 24 decembrie, a emisiunii ,,Oamenii și legea”.
De la ora 13:00, invitatul Mihaelei OLARU este Robert ROŞU, avocat.
În cazul în care ați cumpărat un produs și acesta nu corespunde cerințelor dumneavoastră, primul pas este depunerea unei reclamații, desigur doar după ce tentativele de rezolvare amiabilă a conflictului cu operatorul economic au eșuat. Formularul se depune la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, iar reclamația trebuie să conțină și detaliile comunicării cu firma care a vândut produsul sau a prestat serviciul la care vă referiți. Sunt trei posibilități de a depune o plângere la A.N.P.C.: poșta clasică pentru reclamație; în scris, în format electronic; depunere personală.
Nu puteți depune o reclamație sau sesizare anonimă. Acestea nu vor fi luate în considerare. Aveţi grijă să completați toate datele necesare și să atașați cererii sau sesizării toate documentele necesare, adică factura fiscală, bonul fiscal sau chitanța, contractul, certificatul de garanție sau orice alte documente, după caz. Cererea va fi rezolvată în termenul legal doar din clipa în care furnizați toate aceste documente. De asemenea, dacă între timp ați reuşit să ajungeți la o întelegere cu agentul economic, aveți opțiunea pe site-ul A.N.P.C. de a renunța la plângerea depusă anterior.
Ne puteţi trimite comentarii, întrebări, sugestii şi propuneri de teme prin mesaj la numărul de WhatsApp 0728.754.133, precum şi la adresa de e-mail oameniisilegea@tvr.ro.
Moderator av. Mihaela OLARU
Echipa redacțională: Raluca AMZĂR, Liliana VĂDUVA
Producător Mihaela GRECU
***
Credit foto: Arhiva emisiunii „Oamenii şi legea” - Raluca AMZĂR