Ce sunt practicile comerciale neloiale, înșelătoare și agresive, susceptibile să denatureze comportamentul economic al consumatorilor? Care este rolul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor? Am putut revedea o ediție „Oamenii și Legea” despre aceste subiecte, pe 18 ianuarie, de la ora 13.00, pe TVR 1.
Care sunt pașii pentru a face o sesizare și pârghiile legale pentru a rezolva un conflict apărut între cumpărător și vânzător și cum se poate repara prejudiciul suferit? Aflăm la „Oamenii şi legea”.
Un contract cu o bancă în care s-au strecurat clauze abuzive, un bun cumpărat care nu este conform, o mâncare de la restaurant care nu corespunde cerințelor calitative, sunt câteva dintre cazurile cu care ne confruntăm în calitate de consumatori. Totul trebuie să respecte anumite norme, iar odată acestea „ocolite” de prestatorii de servicii, sau vânzătorii de produse, drepturile noastre de consumator sunt încălcate.
Uniunea Europeană elaborează norme pentru protejarea siguranței și a drepturilor consumatorilor, inclusiv în domenii foarte dinamice precum comerțul online, aprovizionarea cu energie și serviciile financiare. De asemenea, sprijină centrele europene ale consumatorilor, care oferă ajutor în soluționarea litigiilor transfrontaliere.
Ediția s-a difuzat în premieră pe 18 decembrie 2023.
***
Ne puteti trimite comentarii, întrebări, sugestii şi propuneri de teme prin mesaj la numărul de WhatsApp 0728.754.133 precum şi la adresa de e-mail oameniisilegea@tvr.ro.
MODERATOR
- av. Mihaela OLARU
JURNALIST TV
- Raluca AMZĂR
REALIZATOR
- Ileana GAIŢĂ
PRODUCĂTOR
- Mihaela GRECU