Ne preocupă Viaţa satului . Ediţia de duminică, 30 iulie, vizionată în medie de peste 450.000 de telespectatori, s-a clasat pe primul loc în preferinţele românilor. În 2017, Viaţa satului a împlinit 60 de ani.
Deşi este vară, cu multe tentaţii de petrecere a timpului în aer liber, duminică, 30 iulie, emisiunea Viaţa satului a reuşit din nou performanţa de a se clasa pe locul 1 în topul audienţelor pe intervalul său de difuzare. Astfel, între 10.35 şi 12.48, când postul public a difuzat o nouă ediţie în direct a emisiunii Viaţa satului, 456.000 de telespectatori au urmărit în medie, la nivel naţional, programul realizat de producătorii Cosmin Andrei şi Gabriel Gherghescu (rating* mediu de 2,5%, respectiv share** mediu de 12,5%). Programului cu informaţii din şi pentru zona rurală i-a revenit locul 2 în clasament pe targetul urban - o medie de 150.000 de telespectatori, adică 1,5% rating mediu şi 8,1% cotă de piaţă medie şi locul 3 la nivelul publicului comercial - 52.000 de telespectatori (1,2% rating şi 6,9% cotă de piaţă).
Vârful de audienţă al emisiunii din 30 iulie s-a înregistrat la 12.20, în partea a doua, când 593.000 de telespectatori urmăreau reportajul „Despre crotaliere”, realizat de Dumitru Bādița (rating de 3,3% şi 15,9% cotă de piaţă), din care au aflat despre marca metalică aplicată pe urechea animalelor pentru recunoaştere.
Una dintre emisiunile constant urmărite şi apreciate de telespectatorii TVR 1, Viaţa satului a reuşeşte aproape duminică de duminică performanţa de a fi lider de audienţă, la nivel naţional, pe segmentul orar în care este difuzată, conform datelor furnizate de Kantar Media şi prelucrate de SRTv. În luna iulie 2017, fiecare ediţie Viaţa satului transmisă de TVR 1 s-a situat în top 3 emisiuni la toate categoriile de public, pe intervalul său de difuzare. La nivel naţional, cele mai urmărite ediţii Viaţa satului din luna iulie au fost cea din 30 iulie, urmată de ediţia din 2 iulie, cu o medie de 425.000 de telespectatori (2,1 rating şi 10, cotă de piaţă).
În ediţia din 30 iulie, telespectatorii au putut urmări reportaje despre o stână ultramodernă, cu condiţii ca acasă („Pensiunea de la stână sau stâna de la pensiune”), au putut afla care este situaţia unor locuri de munte, dar considerate a nu fi la munte, conform hărţilor (criterii birocratice au făcut ca zone aflate la munte să fie pe hârtie în afara muntelui, de aici probleme cu banii, realizarea proiectelor de dezvoltare). Tot în ediţia de ieri, un reportaj a arătat telespectatorilor ce soluţii există pentru ţăranii din Agăş, după distugerea industriei din zona Trotuşului (în zonă nu mai e nici urmă de industrie, oamenii nu mai au locuri de muncă, este o lipsă majoră de perspective).
Şi în 2017, Viaţa satului, emisiunea dedicată actualităţii rurale, confirmă prin audienţele obţinute interesul publicului pentru cel mai logeviv program al TVR. Duminică de duminică, românii sunt prezenţi în faţa micilor ecrane, pentru a afla de la Viaţa satului informaţii utile despre sectorul rural şi dezvoltarea acestuia.
Emisiunea poate fi urmărită şi online, pe portalul video al Televiziunii Române, TVR+.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv