Marina Constantinescu ne-a invitat luni, 21 martie, la o ediţie care pune lumina pe tânăra generaţie de realizatori de filme. " Nocturne" - de la 23.35, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.
Ediţia este disponibilă online pe TVR+.
Patru tineri talentaţi şi muncitori, care au reuşit să realizeze un proiect îndrăzneţ, provocator şi independent susţin că lumea e a lor luni seară la Nocturne, de la TVR. Echipa de realizare a filmului Lumea e a mea a venit la ediţia Nocturne din 21 martie, pentru a se prezenta publicului. Emisiunea moderată şi realizată de Marina Constantinescu s-a difuzat de la 23.35 la TVR 1, TVR HD şi TVR+.
Nicolae Tănase (regizor), Raluca Mănescu (scenarist), Ana-Maria Guran (rol principal) şi Adeline Andreea Bădescu (scenograf) sunt invitaţii Marinei Constantinescu, într-o ediţie Nocturne care pune lumina pe generaţia tânără, cea care irită şi şochează, dar de la care nu trebuie întotdeauna să ne întoarcem privirea. „Vorbim de o generaţie care a meritat un film", este de părere regizorul Nicolae Tănase.
Nicolae Tănase, regizor Lumea e a mea
Cei patru invitaţi, împreună cu restul echipei, ne arată o lume vanitoasă, a adolescenţilor. Nu trebuie să fii de acord cu lumea lor, nu trebuie să le acceptăm felul de a se exprima, dar e nevoie să încercăm să-i înţelegem.
Scenariul filmului Lumea e a mea nu a fost câştigător la concursul organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei, dar regizorul filmului a reuşit să adune în jurul lui tineri cu adevărat profesionişti, dornici să demonstreze că şi în România se poate.
Raluca Mănescu, scenarist Lumea e a mea
„N-am avut bani, dar am avut echipă", a spus Nicolae Tănase. Şi tot el: „În România nu există tradiţia ca producătorul să investească într-un film." Astfel, Lumea e a mea a fost realizat cu un buget mai mic de 100.000 de euro.
Ana Maria Guran, actriţă Lumea e a mea
Protagonista, Ana-Maria Guran, a jucat în acest lung metraj chiar înainte de a da admitere la Teatru. Scenografa, Adeline Andreea Bădescu, recunoaşte că mai mult s-a „şcolit" la locul de muncă, decât la orele de curs. A învăţat inclusiv cum se bate un cui, dar ştie ca un scenograf valoros cunoaşte şi munca subordonaţilor săi, aşa că nu se plânge. Şi ea e tânără, iar energia creatoare nu a aflat încă de limite.
Adeline Andreea Bădescu, scenograf Lumea e a mea
Filmul rămâne, dincolo de limbajul dur, un manifest pentru fond, şi nu pentru formă. Îndeamnă la înţelegere, la toleranţa şi ne ajută să nu judecăm (prea uşor) un om pe care nu-l cunoaştem şi faţă de care nu am făcut niciun efort de a ne apropia.