Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
Campania Ştirilor TVR „Ajută România!”, premiată la Romanian CSR Awards 2014
Marţi, 01 Aprilie 2014
Campania derulată de jurnaliştii TVR în toamna anului 2013 a susţinut modificarea Legii voluntariatului, pentru ca românii să beneficieze de recunoaşterea competenţelor dobândite prin această experienţă
Alte legături
Telejurnal

Pe 2 aprilie, echipa Ştirilor TVR va fi premiată  pentru campania „Ajută România!” în cadrul celei de-a doua ediţii a Galei de premiere a proiectelor de Responsabilitate Socială Corporativă din România - Romanian CSR Awards. Evenimentul aduce în prim-planul opiniei publice şi pune în valoare proiectele, produsele şi campaniile de CSR ale companiilor din România, implementate pe parcursul anului 2013. În cadrul Galei sunt premiate proiecte, produse sau programe care au dus la îmbunătăţirea şi schimbarea în bine, pe termen lung, a calităţii vieţii unor comunităţi din România.

Prin reportaje, dezbateri, opinii şi perseverenţă în susţinerea unei cauze, prin implicare personală, jurnaliştii Ştirilor TVR au derulat, în toamna anului 2013, campania „Ajută România!”, prin care le-au arătat românilor că pot fi generoşi cu timpul, priceperea, experienţa şi inteligenţa lor. Campania „Ajută România!” nu a rămas fără ecou, astfel că, pe 17 februarie 2014, Senatul României adopta o nouă Lege a voluntariatului, potrivit căreia activitatea de voluntariat urmează să fie considerată experienţă profesională.

Ştirile TVR au spus telespectatorilor, timp de două luni şi jumătate, poveştile a zeci de români care au hotărât să schimbe ceva în jurul lor prin propriile forţe şi fără să aştepte nimic în schimb. Vedete, oameni simpli, personalităţi publice sau jurnalişti, voluntarii pe care i-am văzut la Ştirile TVR reprezintă doar o mică parte dintre miile de români care îi ajută necondiţionat pe cei bolnavi, săraci sau singuri.

„Am demonstrat, pe parcursul a două luni şi jumătate, că jurnaliştii Ştirilor TVR sunt capabili să suţină, prin propria implicare, o cauză de interes naţional. Voluntariatul este modul nostru de a arăta că nu suntem nepăsători faţă de cei aflaţi în nevoie. Cu această ocazie am obţinut şi confirmarea că orice iniţiativă pornită din suflet şi tratată cu sinceritate are valoare", declara Claudiu Lucaci la final de campanie.

Aproape jumătate din populaţia ţării a văzut „Ajută România!”

La fel ca toate campaniile derulate de Ştirile TVR, „Ajută România!” a stârnit interesul telespectatorilor. Conform datelor de audienţă furnizate de Kantar Media şi prelucrate de TVR, reportajele campaniei „Ajută România!” (măsurată separat de Telejurnal) s-au situat pe primele poziţii în topul audienţelor emisiunilor postului TVR 1, în numeroase rânduri campania situându-se chiar pe primul loc.

Astfel, din 17 septembrie până pe 30 noiembrie 2013, la finalul campaniei, aproape jumătate din populaţia ţării a vizionat cel puţin un minut din campania „Ajută România!” (reach cumulat de 8.762.000, ceea ce corespunde unui procent de 46,1% din totalul telespectatorilor).

Despre campania „Ajută România!”

Mihai Constantin, Ligia Munteanu, Mihai Rădulescu, Mirela Nagâţ, Alina Stancu, Lucian Pîrvoiu, Teodora Popa, Adrian Bucur, Dorina Florea, Mircea Radu, Oana Dobrescu, Florian Petrică, Ramona Avramescu, Eugen Rusu, Raluca Belciu, Adelin Petrişor şi Claudiu Lucaci au fost, pe rând, voluntari, ajutând tineri proveniţi din centre de plasament să-şi găsească locuinţe confortabile şi primitoare, împărţind alimente sinistraţilor din satele afectate de inundaţii, îndrumând artiştii la Festivalul George Enescu, ajutând medicii de pe Salvare, Pompierii sau mamele sociale de la SOS Satele Copiilor, căutând copiii dispăruţi, convingând oamenii să adopte maidanezi sau îngrijindu-i, ajutând la reabilitarea unei şcoli, gătind pentru cei nevoiaşi, ajutând tinerele victime ale traficului de persoane să se reintegreze în societate, asistând echipaje SMURD sau ajutând un copil să-şi găsească vocaţia. Rând pe rând, jurnaliştii TVR s-au implicat personal în activităţi de voluntariat. Ei s-au înscris, astfel, printre cei care au înţeles că schimbarea pleacă de la fiecare dintre noi.

 

Pentru mai multe detalii despre campania „Ajută România!” şi pentru a viziona toate reportajele realizate de jurnaliştii TVR, accesaţi http://stiri.tvr.ro/ajutaromania.html.