De 59 de ani, ne preocupă Viaţa satului . Ediţia de duminică, vizionată în medie de 611.000 de telespectatori pe minut, s-a clasat din nou pe primul loc în preferinţele românilor. Pe 10 martie, Viaţa satului a împlinit 59 de ani.
Duminică, 1 din 10 televizoare a fost deschis pe TVR 1, când postul public difuza o nouă ediţie a emisiunii Viaţa satului. Audienţa programului realizat de producătorul Cosmin Andrei şi moderat de Gabriel Gherghescu, difuzat pe 13 martie, între 10.34 şi12.48, este cea mai bună din acest nou sezon.
Una dintre emisiunile constant urmărite şi apreciate de telespectatorii TVR 1, Viaţa satului a reuşit şi duminica aceasta performanţa de a fi lider de audienţă, la nivel naţional, pe segmentul orar în care a fost difuzată. Mai mult decât atât, partea a doua a ediţiei din 13 martie a înregistrat, conform datelor furnizate de Kantar Media, cea mai bună audienţă dintre toate programele difuzate în săptămâna 7-13 martie la TVR 1.
„Este programul cu cea mai mare durată de viaţă. Şi asta nu numai în România. Nicio alta televiziune naţională din Europa nu a păstrat o emisiune un timp atât de îndelungat. Se poate spune că este „cea mai logevivă” emisiune din Europa. Audienţa constant crescută a programului ne confirmă că oamenii au nevoie de informaţii din şi pentru zona rurală. Apreciază emisiunea pentru că se regăsesc în această transmisie. Problemele, realizările, dorinţele lor sunt spuse chiar de ei. Cineva îi ascultă, îi întreabă, stă de vorbă cu ei. Şi aceasta este Viaţa satului. Zona rurală este un domeniu pe care se bat din ce în ce mai mulţi. Mai sunt multe de făcut în această zonă, iar noi ne ţinem promisiunea: viaţa satului ne priveşte!
Succesul emisiunii se datorează şi celor care în aceşti 59 de ani au realizat această producţie. Şi îl amintesc aici pe Gheorghe Verman, cel care a schimbat titlul emisiunii din Emisiune pentru sate în cel actual - Viaţa satului”, a ţinut să sublinieze Gabriel Gherghescu, moderator şi realizator, alături de Cosmin Andrei, al emisiunii Viaţa satului.
Deşi a fost lansat acum 59 de ani, fiind cel mai longeviv program al Televiziunii Române, Viaţa satului confirmă şi astăzi interesul telespectatorilor pentru problemele ce ţin de lumea satului. TVR 1 a înregistrat din nou cifre notabile de audienţă, poziţionându-se pe primul loc pe intervalul său de difuzare la nivel naţional în 13 martie. Mai exact, 611.000 de români din întreaga ţară (cifră ce corespunde unui rating* mediu de 3,3% şi unei cote medii de piaţă** de 10%) au urmărit, în medie, cele două părţi ale programului difuzat între 10.34 şi 12.48. Programul Viaţa satului a fost cel mai urmărit la nivel naţional, telespectatorii preferând sfaturile, recomandările şi reportajele echipei de realizatori TVR. Partea a doua a emisiunii (difuzată în intervalul orar 12.00–12.48) a urcat pe primul loc în clasamentul programelor TVR 1 din săptămâna 7-13 martie, cu o medie de 652.000 de telespectatori la nivel naţional (rating mediu de 3,6%, share mediu de 10,2%). Vârful de audienţă al emisiunii din 13 martie s-a înregistrat la 12.31, tot în partea a doua, când 802.000 de telespectatori urmăreau reportajul lui Ovidiu Dinescu „La taifas cu Nicu ciobanu‘”, interlocutor care a propus introducerea agriculturii ca obiect de studiu în şcoală (rating de 4,4% şi 12,4% cotă de piaţă).
În ediţia din 13 martie, telespectatorii au putut urmări reportaje precum „Subvenţiile APIA în impas pentru asociaţiile agricole" (reportaj de Ovidiu Dinescu), „Federaţia Cooperativelor Crescătorilor de Vaci", reportajul Danei Constantinescu, „(I)logica păşunatului la oi în acest moment" (semnat Alexandru Popescu), „Adunarea Oierilor de Munte" (al lui Doru Dumitriu), „Hanovra – Agritehnica, medalii de aur”, un reportaj de Gabriel Gherghescu.
Partea a doua a programului a inclus un Jurnal al satului, dar şi reportajele „Cadastru general sau invazia dronelor”, de Dumitru Bădiţa, materialul lui Ovidiu Dinescu „La taifas cu Nicu ciobanu‘, dar şi partea a doua a reportajului despre Hanovra – Agritehnica, al lui Gabriel Gherghescu.
Şi în 2016, Viaţa satului, emisiunea dedicată actualităţii rurale, confirmă prin audienţele obţinute interesul publicului pentru cel mai logeviv program ale TVR. Duminică de duminică, românii sunt prezenţi în faţa micilor ecrane, pentru a afla de la Viaţa satului informaţii utile despre sectorul rural şi dezvoltarea acestuia.
Emisiunea poate fi urmărită şi online, pe portalul video al Televiziunii Române, TVR+.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv