loader
Foto

Fotbalul este rege şi în audienţe. TVR 1, din nou lider, cu meciul Finlanda – România

Partida din preliminariile UEFA EURO 2016, disputată marţi, 14 octombrie, la Helsinki şi transmisă în direct de TVR 1, TVR HD şi TVR+, a fost cel mai urmărit program tv în România, pe toată durata zilei.

 

Marţi seară, fotbalul a fost din nou rege în televizoarele românilor. În ciuda orei relativ târzii pentru o zi lucrătoare, milioane de microbişti au urmărit la TVR 1 confruntarea dintre echipele Finlandei şi României, partidă din preliminariile UEFA EURO 2016. Transmis în direct din Helsinki, meciul a pus din nou TVR 1 pe poziţia de lider de audienţă pe toate segmentele de public.

În medie, 2.375.000 de români au stat cu ochii pe televizor marţi seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.47-23.38, un rating* mediu de 12,8% şi o cotă medie de piaţă** de 29% la nivel naţional. TVR a înregistrat astfel cea mai mare audienţă a zilei de 14 octombrie, pe teritoriul României. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, partida Finlanda-România a fost urmărită de 1.345.000 de telespectatori (rating mediu 13,4%, share mediu 28%), dintre care 636.000 reprezintă targetul comercial (12,7% rating mediu, respectiv 29,7% cotă medie de piaţă).

Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat la ora 22.31, când nu mai puţin de 2.816.000 de români urmăreau la TVR 1 evoluţia tricolorilor pe Stadionul Olimpic din Helsinki (rating 15,2%, share 31,7% la nivel naţional). Intervalul de după marcarea primului gol al României a fost cel mai urmărit de publicul urban şi tânăr, la ora 23.00 înregistrându-se 1.602.000 de telespectatori din segmentul urban (rating 15,9%, share 36,5%), respectiv 761.000 de persoane din segmentul comercial (rating 15,2%, share 38,4%).

Şi portalul TVR+ a înregistrat o creştere semnificativă a traficului datorită meciului. Astfel, peste 70.000 de vizitatori unici au urmărit partida pe portalul Televiziunii Române, care ieri a înregistrat aproape 95.000 de vizite.

Studio Fotbal, emisiunea de analiză şi dezbateri pe teme fotbalistice care a urmat meciului, a înregistrat, de asemenea, cea mai bună audienţă pe intervalul său de difuzare, 23.47-0.12. În medie, 861.000 de români au urmărit, intervenţiile moderatorului Cristian Mândru şi ale invitaţilor săi, cifră aproape dublă faţă de următorul post tv clasat, Kanal D. La nivel naţional, TVR 1 a înregistrat, pe durata emisiunii, un rating mediu de 4,7% şi un share mediu de 18,9%. În medie, 481.000 dintre telespectatorii Studio Fotbal sunt din mediul urban (rating mediu 4,8%, share mediu 16,6%), iar 256.000 reprezintă targetul comercial (rating mediu de 5,1% şi cotă medie de piaţă de 18,6%).

Întâlnirea dintre reprezentativele Finlandei şi României a avut loc la exact la 41 de ani de la partida istorică disputată între cele două echipe la Bucureşti (pe 14 octombrie 1973), în care tricolorii au obţinut o victorie fără drept de apel în faţa finlandezilor: scor final, 9-0.

Telespectatorii TVR pot urmări, în exclusivitate, toate cele zece partide ale României pentru calificarea la UEFA EURO 2016: Grecia – România (7 septembrie 2014, încheiat cu scorul de 1-0), România – Ungaria (11 octombrie 2014, încheiat cu 1-1), Finlanda – România (14 octombrie 2014, scor 0-2), România - Irlanda de Nord (14 noiembrie 2014), România - Insulele Feroe (29 martie 2015), Irlanda de Nord – România (13 iunie 2015), Ungaria – România (4 septembrie 2015), România – Grecia (7 septembrie 2015), România – Finlanda (8 octombrie 2015) şi Insulele Feroe – România (11 octombrie 2015). Toate meciurile sunt precedate şi urmate de studiouri de dezbateri.

În această toamnă, TVR continuă o tradiţie începută în 1960, la preliminariile primului turneu european de fotbal. De atunci, TVR a transmis, o dată la patru ani, meciurile României în calificările pentru Campionatul European. Din 1960 până în prezent s-au disputat 14 ediţii, EURO 2016 fiind ediţia cu numărul 15. Toate meciurile României de calificare la UEFA EURO 2016 sunt transmise în direct şi exclusiv la TVR.


*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.

**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).


Sursa: Kantar Media

Copyright: ARMA

Prelucrare: SRTv

21:00 Vis la Paris

Moderatori: Irina Păcurariu şi Costin Deşliu

Invitaţi:

Mihai Covaliu, Preşedinte COSR,

George Boroi, Comitetul executiv COSR-secretar general

Octavian Morariu-preşedinte Rugby Europe , membru CIO, fost preşedinte COSR

Ana Maria Brânză, Virgil Ianţu

Producători: Daniela Enăchescu şi Valentina Stelescu

22:55 Jocurile Olimpice

*Învingătorii. Episodul 5

Producător Daniela Enăchescu

 
Programe speciale de Paşte, la TVR | VIDEO

Programe speciale de Paşte, la TVR | VIDEO

publicat: vineri, 03 mai 2024

TVR a pregătit un program dedicat şi divers pentru perioada sărbătorilor de Paşte. Transmisii în direct ale slujbelor religioase, filme ...

Despre instrumente muzicale și mamifere marine, sâmbătă, la

Sâmbătă, 4 mai, de la ora 18:59, la TVR 1, "Teleenciclopedia" vă invită să urmăriți o nouă ediție ce prezintă subiecte din artă, muzică, istorie ...

 Anul omagial 2024, dedicat pastorației și îngrijirii bolnavilor

În Sâmbăta Mare vă invităm să cunoașteți ”Doctori fără de arginți”. Într-o ediție ”Un doctor pentru dumneavoastră”, de la ora 7:00, pe TVR 1.

 

#tvr1